úterý 1. listopadu 2016

Přečteno (říjen 2016)


Letošní školní rok je v plném proudu a snažím se teď učit, co nejvíc to jde, ale i tak jsem v říjnu stihl přečíst celkem dost velký počet knih, tedy velký na mě, a to dohromady 7 knih. V mém říjnovém výběru je několik velmi pěkných kousků i nějaký ten slušný přešlap. Tady jsou.





Harry Potter a prokleté dítě - J. K. Rowling

Tak jsem se konečně dočkal, po strašně dlouhé době mi přišlo "pokračování" Harryho Pottera, aneb mé nejoblíbenější série ever. I když jsem se na něj hrozně těšil, nečekal jsem od Prokletého dítěte bůhvíjakou kvalitu vzhledem k tomu, že ho nenapsala J. K. a že je napsán formou dramatu. A proto se mi to velmi líbilo. Je to fakt pěkný příběh s přátelstvím a mezirodinnými vztahy v hlavní roli a musím přiznat, že zápletka s cestováním časem nebyl vůbec špatný nápad.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček









Stínová královna - C. J. Redwine

Kniha Stínová královna je opravdu povedeným retellingem klasické pohádky o Sněhurce. Jestli hledáte nějaké velmi dobře zpracované převyprávění s celkem slušným dějem, úžasnými postavami a vymakaným světem, tento titul od autorky C. J. Redwine je přímo pro vás. Možná budete muset přetrpět pár nudnějších a zdlouhavých úseků, ale přesto si myslím, že vás tento příběh protknutý značnou dávkou magie přesvědčí o jeho kvalitě a možná se do něj i do hlavních hrdinů zamilujete. Celá recenze ZDE.

Hodnocení: 4,5 z 5 hvězdiček






Kouzelné přání - Chris Colfer

Kouzelné přání od známého zahraničního herce a spisovatele Chrise Colfera je báječným návratem do dětských let a velmi mě bavil. Sice se velké dávce naivity a předvídatelnosti nevyhnul, ale i přesto je tento jednoduchý a kouzelný příběh přímo stvořený pro volné dny, kdy si chcete trochu oddychnout a odpočinout si od velkého přemýšlení. I s tou jednoduchostí to měl Colfer krásně vymyšlené a do knihy zakomponoval přímo dokonalý humor. Trochu mě mrzí, že se autor trochu víc nevěnoval osudům pohádkových postav po jejich šťastném konci, doufám, že si jenom nechal trochu té rezervy a že se v dalších dílech pětidílné série Země příběhů dozvíme víc. Recenze se nachází ZDE.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček






Knihovna duší - Ransom Riggs

Sérii Sirotčinec slečny Peregrinové zbožňuju, a tak jsem ji logicky vůbec nechtěl dočíst a rozloučit se s tímto úžasným světem. Ale dál už jsem to jednoduše protahovat nemohl, v knihovně už na závěrečný díl Knihovna duší netrpělivě čekali další fanoušci této trilogie. Jako vždy, bylo to skvělé počtení, Ransom rozhodně nezklamal. Zakončení bylo prostě fantastické a to i přes to, že bylo tak trochu klišoidní. Naštěstí jsem se dozvěděl, že Ransom Riggs chystá další třídílnou sérii ze světa podivných dětí, takže se můžeme těšit na další příběhy naší oblíbené slečny Peregrinové.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček







Kdysi - Morris Gleitzman

Kniha Kdysi odehrávající se v Polsku za 2. světové války mě opravdu zaujala, říkal jsem si, že by to mohla být taková dobrá jednohubka pro jejích 160 stran. Taková taky byla, spíš asi i trochu průměrná. Celkem se těším na dalších asi šest dílů z této série vyprávějící život malého chlapce, který měl tu smůlu, že se narodil židovským rodičům ve špatné době.

Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček









Nalezení ztracené Marty - Caroline Wallace

Nalezení ztracené Marty od Caroline Wallace mě absolutně nezaujalo. Mohl za to velmi zmatečný děj, splácání několika totálně odlišných témat do jedné knihy a téměř žádná možnost se s jakoukoli postavou ztotožnit. Celé to bylo i hrozně předvídatelné. Alespoň děkuji za autorčin velice čtivý a jednoduchý styl psaní a její nádherné rady a citáty, kterými prokládá celou četbu. Avšak mám pocit, že jsem celou knihu zřejmě nepochopil, jak bych asi měl, a proto si myslím, že si své spokojené čtenáře určitě najde. Moje recenze je ZDE.

Hodnocení: 3 z 5 hvězdiček




Shannarův meč - Terry Brooks

A večer na Halloweena jsem dočetl i klasickou fantasy s názvem Shannarův meč, podle níž, respektivě podle jejího druhého dílu, byl natočený i seriál. Proto vyšla u Omegy v tomhle novém pěkném kabátku. Šáhl jsem po ní hlavně kvůli němu, a taky jsem měl konečně chuť na nějaké ty elfíky a trpaslíky. První půlka byla sice celkem dost o ničem, vlastně to tak trochu bylo furt to samé ode ke zdi, ale od poloviny mě kniha vtáhla, četla se mi o dost líp a nakonec mě i bavila. I když to byla docela hodně velká vykrádačka LotRa, a to jsem poznal i já, který v životě nepřečetl žádnou celou knihu z této série a viděl celou akorát jedničku Hobita jako film, i tak se mi to velmi líbilo a strašně se těším, až u Omegy vyjde i její pokračování. Recenze bude brzy.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček




Setkali jste se v říjnu také s některými z těchto knih?

9 komentářů:

  1. Super pocet, ja precetla pouhych pet knih. Podzimni unava na me dolehla :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už u knih večer pomalu začínám usínat :DD

      Vymazat
    2. Tak večer knihu ani neotevírám už pěkných pár let :D

      Vymazat
  2. hezký čtenářský výkon. Taky jsem zvládla sedm knih, takže mám radost :) Z Tvého výběru se už nekonečně dlouho chystám na Stínovou královnu, tak snad brzy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Stínovou královnu můžu rozhodně doporučit ;)

      Vymazat
  3. Týjo! Tolik knih? :-O.
    Harry Potter mě také zaujal a moc se na něj těším :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělé čtenářské skóre :) A také výběr :) Těším se až se pustím do Shannarova meče nebo dalšího dílu Sirotčince pro podivné děti :) Tak pěkné čtení i v listopadu :)

    OdpovědětVymazat