pondělí 1. května 2017

Přečteno (duben 2017)


Pokračuji ve své malé knižní výzvě a snažím se toho každý měsíc co nejvíce přečíst. Duben byl na knihy docela úspěšný, povedlo se mi přečíst dohromady 7 knih a toto jsou moje krátké názory na ně :)




Návrat Kouzelnice - Chris Colfer

Druhý díl Návrat Kouzelnice na svého předchůdce sice příliš nezískává, ale určitě ani neztrácí. Za připomínku zajisté však stojí výborně vybudované napětí, jež čtenáře nutí číst pořád dál a dál. Mírně mě ale zklamal ten dost protahovaný úvod ve světě lidí, který bude před nástupem akce v Zemi příběhů menší děti pravděpodobně nudit. Jinak mě to velice bavilo. I když jsou Alex a Conner Baileyovi už o rok starší, o svou jedinečnost a ostrovtip rozhodně nepřichází. Knihu úžasně uzavřel výtečně napsaný konec, který je dost dojemný. Jestli se autorovi něco v knize maličko nepovedlo, jednoduše mu to kvůli tomu půvabnému konci odpouštím. Dokonce málem i slzička ukápla, což se mi často nestává. Celá recenze se nachází ZDE.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček




Sběratel skleněnek - Cecelia Shern

Kniha od spisovatelky Cecelie Ahern Sběratel skleněnek se rozhodně nehodí pro všechny. Každý v tomto mírně filozofickém příběhů uvidí něco jiného. Buď se v pocitech hlavních hrdinů a jejich vztazích najdete a jejich vyprávění budete hltat slovo od slova, nebo v něm stěží něco objevíte a ztotožnit se s ním bude nad vaše síly. U mě byl ten problém, že jsem oproti ústředním postavám o dost mladší a nezkušený, a proto jim a rozhodnutím, která dělají, zatím nedovedu zcela porozumět. Přesto jsem se u čtení nedokázal ubránit jistému dojetí a i po značně chaotickém úvodu jsem se chvílemi od knihy nechtěl ani odtrhávat. U Sběratele skleněnek jsem se utvrdil v tom, že styl psaní Cecelie Ahern žeru, i když dlouze píše jen o skleněnkách, a tak se hrozně těším, až si od ní budu moct zase něco nového přečíst. Více si můžete najít v mé recenzi ZDE.

Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček



Proroctví - Rick Riordan

Až při čtení knížky Proroctví, prvního dílu ze série Bohové Olympu, mi plně došlo, jak to měl Rick už od začátku perfektně a do detailu promyšlené. Fakt, jsem si jistý, že od Harryho jsem nikdy nic tak propracovaného a po námětové stránce stoprocentně využitého nečetl. Bůhvíproč jsem se bál, že tu pětsetistránkovou bichli budu číst strašně dlouho, ale po pár dnech byla kniha najednou fuč! Příběh na Percyho Jacksona skvěle navazuje, hned od začátku je to opět plné akce a napětí. A co se týče postav, Percy, Annabeth, a ani snad i Grover, mi zde příliš nescházeli. Jason, Piper, Leo a pan trenér Hedge mi je výborně nahradili. I to jejich postupné hledání sama sebe mi tam vůbec nepřekáželo, vlastně mi to přišlo takové přirozené. Mám zvláštní pocit, že celý Percy Jackson byl zatím jenom slabý odvar toho, co teprve přijde.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček




Hlas nože - Patrick Ness

Na další knihy od skvělého Patricka Nesse jsem se po dočtení Netvora a My ostatní strašně těšil, a tak jsem se v dubnu vrhl i na úvodní díl jeho starší série Chaos. Tohle slovo zároveň celkem trefně charakterizuje to, co se mi dělo v hlavě, když jsem Hlas nože začal číst. Jazyk byl dost zvláštní a nespisovný a celkově jsem se nejdřív úplně nemohl zorientovat. Nic jsem si o knize předtím nenačetl, takže jsem ze začátku úplně nevěděl, v jakém prostředí je příběh zasazený. Počáteční rozpaky poté ale vystřídal drsný, syrový a plynulý děj plný akce, napětí a velkých zvratů. A o konci radši ani nemluvím... Patrick mě prostě zase dostal. Opět to bylo úplně jiné, než co jsem od něj už četl, ale opět to bylo naprosto úžasné. Na druhý díl se už netrpělivě třesu, jenom se na něj ještě musím pořádně psychicky předpřipravit, jinak tu smršť surovosti a plot twistů už asi nedám.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček




Dvůr mlhy a hněvu - Sarah J. Maas

V tomhle nebudu asi sám, ale kniha Dvůr mlhy a hněvu mi vzala slova a pořádně nevím, jak se k tomu celému vyjádřit. Ta promyšlenost, ta komplexnost, ty postavy... Sarah opět dosvědčila, že to prostě umí, setsakramentsky to umí a vyrazit nám dech jí nedělá pražádný problém. Ten Feyřin vývoj byl prostě fantasticky popsaný, a právě kvůli tomu, že je kniha tak tlustá a dlouhá, což mi mimochodem absolutně nevadilo, ten vývoj působí tolik uvěřitelně a přirozeně. Přirozené jsou navíc i vztahy mezi postavami. Rhysand si po přečtení tohodle skvostu získal i moje srdce a velkou část knihy jsem měl chuť Tamlina poslat do patřičných míst. A to čekání na překlad trojky mě asi zabije...

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček (samozřejmě!)






Město z kostí - Cassandra Clare

Do série Nástroje smrti jsem šel s tím, že nejspíš dostanu takovou normální slátaninu pro třináctiletý holky, nic zvláštního. Prostě jsem to chtěl jenom zkusit. Ale Město z kostí mě mile překvapilo. Jasně, v jistém ohledu to vlastně byla slátanina pro mladší puberťačky, ale opravdu bych dost lhal, kdybych řekl, že mě knížka nebavila a nevtáhla mě hned s první stránkou. Jen s obtížemi jsem ji odkládal z rukou, jak čtivá byla. Ale v mnoha směrech mi příběh přišel nějak nedotažený. I postavy jsou zde takové... zvláštní. Nicméně očekávám, že tohle byl jenom takový odrazový můstek k sérii a světu, které mě budou určitě bavit.

Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček






Když psi pláčou - Markus Zusak

Markus Zusak je strašně skvělý autor. Jeho Zlodějku knih a Posla mám vážně rád a právem si zasluhují všechnu tu celosvětovou pozornost. Jeho starší trilogie o bratřích Wolfeových už sice tak úžasná není, ale stále je to výborný relax a knížky na jedno odpoledne. Třetí díl Když psi pláčou nabízí i dost dojemný příběh o klukovi, který si ve svých patnácti letech vůbec nevěří, připadá si jako stín svého staršího a oblíbeného bratra Rubíka a celý svůj život touží po nějaké dívce. Jenže se zakoukal právě do bývalé holky jeho bráchy Rubíka.

Hodnocení: 3 z 5 hvězdiček





Četli jste něco z těchto sedmi knih či se teprve chystáte?

3 komentáře:

  1. Skvělé čtecí skóre :) Z Města kostí jsem také moc odvázaná nebyla, ale Percy Jakcson a Dvůr trnů a růží mě naopak ohromily :)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem knihu Město z kostí, která se mi líbila, protože jsem ji četla ve věku puberty (:D). Chystám se (někdy v budoucnu) na sérii Bohové Olympu a na Dvůr samozřejmě také :)

    OdpovědětVymazat