úterý 23. února 2016

RC Recenze - Cestování - nejlepší životní investice (Lukáš Kerhart)

Pokud chceš dobře nastartovat svoji kariéru, ujasnit si, co chceš v životě dělat, a splnit si své sny, pak tuto knihu držíš v rukou správně. Řada z nás se na konci střední a v období vysoké školy trápí, protože neví, kterým směrem se v životě vydat. Sám jsem se dlouhou dobu hledal a až cestování mi ukázalo životní cestu. Dal jsem si neskromný cíl napsat knihu, kterou bych si přál držet ve svých rukou, když mi bylo mezi 18 a 25 lety, začínal jsem přemýšlet nad svou budoucností a napadala mě spousta otázek.
Díky svým cestám po celém světě jsem nashromáždil řadu inspirativních příběhů mladých lidí, kteří hned od začátku věděli, co chtějí v životě dělat, a dnes jsou úspěšní. Potkal jsem ale i řadu těch, kteří stejně jako já nevěděli, co se sebou, a dnes jsou skvělou inspirací pro ostatní. Jak je to možné? Co tito lidé udělali jinak? Odpovědi najdeš uvnitř této knihy. Věřím, že tě historky ze světa pobaví a pomůžou ti správně nakopnout tvou kariéru.

Příruček a návodů na různá vědecká odvětví či povolání je v téhle době mraky, ale knihy, jak správně nějakou profesi nastartovat a uchytit se v ní, jen abychom marně hledali. A proto se český mladý cestovatel Lukáš Kerhart, který už navštívil dost světových destinací a má našlápnutou slušnou kariéru, rozhodl nějakého toho kariérního poradce sepsat a pomoct mladým lidem, jenž si ještě úplně neví rady se svou budoucností. Ale jak si najít dobrou práci, která mě bude bavit, a nastartovat v ní úspěšnou kariéru? No přece cestováním!

Na začátek je nutno podotknout, že tahle příručka není, jak na první pohled může vypadat, další odbornou a nezáživnou publikací pro intelektuály bez špetky humoru. Naopak. Já myslím, že by mohla bavit každého a každý se nad ní a nad vtipnými historkami ze života určitě aspoň pousměje. Kniha Cestování - nejlepší životní investice je složená hlavně z motivačních rad a skutečných příběhů mladých lidí, kteří v životě už něco dokázali a můžou za to vděčit především tomu okamžiku, kdy se rozhodli, že navštíví nějaké známé místo ve světě, a tím našli sami sebe.

Autor nám v knize líčí, jaké úsilí musel sám vynaložit, aby se dostal tam, kde je, pro inspiraci nám ukazuje, že celebrity neměli cestu za slávou vystlanou růžemi, předkládá nám důvody, proč cestovat a k čemu všemu je to vlastně dobré. Ukazuje nám rozdíly mezi českými a světovými vysokými školami nebo vyvrací všelijaké mýty a omyly, které se šíří po celé republice. Prostě nás přemlouvá, abychom aspoň na chvíli opustili naši rodnou zemičku a nakoukli do jiných kultur, kde se otrkáme a nabereme patřičné zkušenosti. A musím přiznat, že se mu to daří. Už se úplně těším, jak odsud vypadnu a prozkoumám nějakou část okolního světa. Protože teď už přesně vím, co mám pro to udělat.

Kniha Cestování - nejlepší životní investice mě hodně překvapila. Rozhodně jsem nečekal, že mě tak chytne a že ji budu mít přelouskanou ani ne za dva dny. Styl psaní Lukáše Kerharta, i když s psaním knih vlastně teprve začíná a doufám, že neskončí, je velmi kvalitní a čtivý. Dokázal do knižního rádce skvěle zakomponovat humor. Autorovy vlastní historky i historky jeho přátel na vtipnosti také neztrácejí. Souvislý text doplňují krátké rady a citáty slavných osobností, které jsou velmi poučné. Jsem vážně rád, že jsem si tuhle knihu přečetl, protože jsem se dozvěděl dost informací okolo cestování a univerzit a všechny vědomosti, které jsem zde nasbíral, se budou určitě v životě hodit nejen mě.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Grada
Knihu si můžete koupit ZDE