sobota 26. prosince 2015

Vánoční chvástačka



Jako snad ke všem knihomolům i ke mně přišel na Štědrý večer Knižíšek a letos byl teda pořádně štědrý. Donesl mi přesně 10 knížek, za což jsem hrozně rád a moc děkuji všem svým Ježíškům.









Ještě před Vánoci mi kamarád dal knihu neknihu Čurbes. I když jsem se Destrukčního deníku, kterýho mám doma už přes půl roku, skoro ani nedotkl, snad mě tahle destrukce bude bavit víc.










Pak už přišel 24. prosinec a já si mohl rozbalit knihy, které jsem dostal od rodičů. Začínám těmi, kterou mamka před měsícem objednala s e-shopu a které jsem chtěl na 100 procent. Aristotela a Danta jsem chtěl už od vydání, hodně mě nalákaly zahraniční recenze, které byly hodně kladné a taky ta naprosto nádherná obálka. S námětem Smrtné zimy jsem se ještě nesetkal a čeští recenzenti ji zatím hodnotí optimisticky. Pohádkové re-tellingy, které jsem zatím četl, mě sice moc neohromily, ale Ostrov ztracených vypadá hodně zajímavě a má to skvělou obálku. A vlastně to ani není úplně převyprávění, ale to, co se stane s největšími padouchy a jejich dětmi. Na to se fakt těším. Pak tu máme menší romantiku, a to v podobě Všechno, úplně všechno. Jsem zvědavej, co bude okolí říkat, až ji budu číst a uvidí tu žůžovou obálku. Vypadá to něco jako Hvězdy a ty já rád. A když jsem uviděl na netu Pád andělů za bombastických 180 kaček, neváhal jsem a doplnil jsem svoji hranici peněz za knihy, kterou mi rodiče dali. Už jsem po ni pokukoval dřív a žádnou knihu s andělskou tématikou jsem dosud ještě nečetl.



Pár týdnů před Vánoci jsme s rodinou neplánovaně navštívili Dobrovského v Olomouci a tam jsem si ještě vyprosil dvě knížky pod stromeček. První z nich je nové vydání Jonathana Strange a pana Norrella od Omegy, kouzelnické fantasy z viktoriánské, mnou teď velmi oblíbené, Anglie. Teď už jenom čekat na nějaké další prázdniny, kdy se na ni s chutí vrhnu, protože je to skoro tisícistránková bichle. Název Kečupová mračna mě hodně zaujal a anotace a hlavně ten text na přední obálce mě hodně zlákal, a tak jsem si vzal i tuhle tenkou contemporary knihu. I české recenze zatím vypadají hodně dobře.



A nakonec tu máme ještě dvě knížky od dalších členů rodiny. Od babičky jsem dostal už knihu od autora Draculy Klenot sedmi hvězd. To jsou takové ty babiččiny vánoční knižní risky. Před dvěma roky mi koupila na Vánoce knihu o indických nevěstincích (chápete, dvanáctiletý puberťák čte o nutěné prostituci), ale nakonec byla hodně dobrá. Letos vsadila na něco trochu jiného, na dobrodružství ze starověkého Egypta. No, Egypt mě ve škole v dějepise bavil, tak snad mě tohle opravdu bavit bude. Vrátíme se zpátky do přítomnosti a jako poslední knížku na Vánoce jsem od tety dostal Sněží, sněží... Abych letos o Vánocích zažil aspoň nějaký ten sníh, vrhnu se na tuhle knihu (ve které je taky povídka od Greena) hned. 



Tohle byly moje knižní Vánoce. Jaké byly ty vaše?


Žádné komentáře:

Okomentovat