čtvrtek 10. prosince 2015

Nejočekávanější knižní tituly roku 2016


Rok se s rokem pomalu schází a za chvilku tu máme rok s pořadovým číslem 2016. No jo, utíká to strašně rychle a tak jsem si řekl, když jsem uviděl u Vendey, na jaké anglické knihy se těší příští rok, že se s vámi podělím o ty mé (české) Nejočekávanější knižní tituly roku 2016. Napočítal jsem jich 15 a už se nemůžu dočkat, až budou zdobit moji knihovničku. Tady jsou!

Půlnoční koruna (Skleněný trůn 2) - Sarah J. Maas
leden - CooBoo

Na začátek roku nás nedočkavce potěší CooBoo druhým dílem velmi úspěšné série Skleněný trůn. Jediné, co můžu říct, je: Už to chci!!!!!

Nejchladnější dívka ve Městě chladu - Holly Black
leden - Omega

Před nedávnem jsem na netu objevil nakladatelství Omega, které v nejbližší době vydá velmi zajímavé knihy a tato není výjimkou. Obálka sice není nejhezčí, ale já věřím, že mě obsah zaujme víc.

Jiskra v popelu (Jiskra v popelu 1) - Sabaa Tahir
leden - Host

Host mi poslední dobou dělá knížkami, které vydává, obrovskou radost. Momentálně proto, že na nový rok chystá novinku Jiskra v popelu, další velmi oblíbenou knihu v zahraničí. Originální obálka se mi sice líbí o dost víc, ale bylo mi jasný, že si Host udělá vlastní a tahle je taky celkem pěkná. Od Hostu se toho jinak chystá ještě velká kupa a vypadá to na velmi zajímavé kousky. Asi vím, kam půjdou příští rok všechny moje úspory: do nakladatelství Host. Rozhodně se podívejte na jejich edičák pro jaro 2016.

Zrcadlení (Šepotání 3) - A. G. Howard
únor - CooBoo

V únoru to přijde a konečně se mi dostane té cti, že mohu zakončit hodně dobrou sérii Šepotání (možná ještě vydají povídky k této trilogii, ale nakladatelství je zas tajemné jak hrad v Karpatech), poslední díl se bude jmenovat Zrcadlení. No, čekal jsem, že zachovají stejnou příponu, jako u předchozích dílů, ale tenhle název aspoň něco znamená.

Dám ti slunce - Jandy Nelson
únor - CooBoo

Na knihu Dám ti slunce slyším jen samou chválu, jak od amerických booktuberů, tak od slovenských přátelů, u kterých už tahle prý dobrá kniha vyšla. Kdo ví, třeba mě překvapí.

Uvnitř mé hlavy - Francesca Zappia
březen - Yoli

A další příběh ze života. Nejdřív jsem sice o knihu Uvnitř mé hlavy nejevil žádný zájem, ale teprve dneska jsem se utvrdil v tom, že si ji prostě musím koupit. Námět vypadá zajímavě a obálka je teda fakt krásná.

A Court of Thorns and Roses (A Court of Thorns and Roses 1) - Sarah J. Maas
duben - CooBoo

A další Maas. Styl písma Sarah mi rozhodně sedl a první kniha z této nové série, která je inspirovaná pohádkou Kráska a zvíře, taky není hodnocena zrovna průměrně a jsem hodně zvědavý, co nám nabídne, protože jinak o ní nevím vůbec nic.

Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan
duben - Knižní klub

A konečně přichází zatím poslední Greenovka (plus Levithanovka), co u nás ještě nevyšla. No prostě Green. Už aby tady byla. Ale doufám, že se Euromedia Group trochu vytáhne a vydá ji i v edici Yoli. Pěkně mě naštvalo, když Sněží, sněží vydali jenom v té pevné vazbě a mně se to k dalším knihám nehodí.

Glass Sword (Rudá královna 2) - Victoria Aveyard
červen - CooBoo

Áááááááh! Jak já už se chci začíst do tak čtivého příběhu jménem Glass Sword, druhý díl Rudé královny, kterou jsem si minulý měsíc hodně oblíbil. A jestli vůbec v tom červnu vyjde. Ách jo, trpím jak zvíře!

The Last Ever After (Škola dobra a zla 3) - Soman Chainani
červen - CooBoo

Série Škola dobra a zla mě sice tolik neuhranula, ale druhý díl skončil tak šíleným cliff hangerem, že sotva The Last Ever After vyjde, hned objednávám, chudoba nechudoba.

The Kill Order (Labyrint 0,5) - James Dashner
srpen - Yoli

Je fakt super, že se nás Yoli zželelo a nakonec opravdu přeloží The Kill Order, knihu, která se odehrává ještě před událostmi v Labyrintu. Tahle série se mi opravdu líbila a zajímá mě, co se přesně stalo ještě před prvním dílem.

Iluminae (Iluminae 1) - Amie Kaufman a Jay Kristoff
neznámé - CooBoo

O knize Iluminae se teď ve světové knižní sféře hodně mluví a hned měsíc po vydání originálu nás CooBoo informovalo, že na příští rok chystá i ji. Já je miluju! Ale moje peněženka naopak nenávidí.

Rose Under Fire (Krycí jméno Verity 2) - Elizabeth Wein
neznámé - CooBoo

Krycí jméno Verity byla jednoduše úžasná a Rose by měla být ještě lepší, takže si samozřejmě musím udělat vlastní názor. Snad nakladatelství použije ze všech těch původních obálek zrovna tuhle, protože se mi nejvíc líbí a myslím, že se k obálce prvního dílu hodí. Anebo to udělají ještě jinak a udělají si opět vlastní.

Serafina and the Black Cloak (Serafina 1) - Robert Beatty
neznámé - CooBoo

Tuhle knihu chci jenom kvůli té obálce, nic jiného v tom nehledejte. Musíte uznat, že je naprosto perfektní a ta zelená je dokonalá. No, námět taky není zrovna špatný. Nebezpečná kombinace!


Harry Potter a Tajemná komnata (Harry Potter 2) - J. K. Rowling
neznámé - Albatros (ilustrované vydání)

A jako hřeb článku tu mám nové ilustrované vydání Harryho Pottera a Tajemné komnaty. První díl je sakra nádherný a už chystám vánoční rereading. Tak snad svoje sliby Bloomsbury dodrží a opravdu vydá celou sérii s ilustracemi hotového mistra Jima Kaye.


To by bylo asi všechno. Ne, nejsem naivní, rozhodně nečekám, že si koupím jen tyhle knížky, ale tohle byl podle mě ten top. Taky se ve vašem seznamu nacházejí zmíněné tituly?

Žádné komentáře:

Okomentovat